Tuesday, August 18, 2009

...rama-rama dan bunga...

satu kisah unt renungan buat kita semua....

satu hari..
seorang lelaki berdoa kpd ALLAH agr diberikan..
bunga..
dan..
rama-rama..
namun...
ALLAH memberikannya kaktus..
dan ulat...
lelaki ini sedih, tidak faham mengapa pemberianNYA berbeza drpd permintaannya...
kemudian, dia berfikir :
"ALLAH mempunyai terlalu ramai umat unt diuruskan...
dan dia memutuskan unt tidak mempersoalkannya..
selepas satu tempuh, lelaki ini memikirkan semula permohonan doanya yg telah lame dilupakannya...
lelaki amat terperanjat apabila melihat dari pokok kaktus yg hodoh dan berduri itu tumbuh pula bunga yg cantik..
dan drpd ulat yg terselindung, telah bertukar menjadi rama-ram yg cantik...
ALLAH sentiasa melakukan semua perkara dengan btul!!!
Cara ALLAH sentiasanya cara terbaik,
walaupun kelihatan semuanya salah...
jika anda memohon sesuatu dan menerima yg lain dr ALLAH,
PERCAYALAH...
pastinya ALLAH sentiasa mengurniakan apa yg dipinta pd masa yg sesuai...

Apa yg anda pinta...tidak semestinya apa yg diperlukan! ALLAH tdk akn gagal memnuhi permintaan,...teruskan berdoa tanpa ragu dan mengeluh...

DURI hari ini.... adalah BUNGA hari esok...

ALLAH MENGURNIAKAN PILIHAN TERBAIK KEPADA MEREKA YG MENYERAHKAN KETENTUAN KPD-NYA...

semoga ALLAH merahmati kita semua...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
sabarlah natrah...


YA ALLAH..aku harap pilihan yg aku buat ni adalah terbaik untukku...
walaupun berat unt aku lepaskan...disaat aku dh mula syg..aku terpakse tgglkan...
tp inilah pengorbanan yg aku harus lakukan...
tabahlah wahai hatiku...
berhentilah mengalir air mataku...
YA ALLAH...teguhkanlah hatiku...tetapkanlah hatiku...segala keputusan yg aku buat aku sandarkan hanya padaMU...

maafkan lah,andai selama ini ad menyakiti hati sahabat2 semua....natrah terpakse....
tp...percayalah...natrah sayang korang semua...luv u all... :-)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home