Thursday, August 13, 2009

..luahan rase....

disebalik senyumanmu...

disebalik gelak tawamu..

tak pernah kuduga..

rupa2nya...tersimpan satu kisah duka..

sungguh tabah sekali kau mengharungi hidup...

sampai tak terlihat olehku kedukaan itu..

benarlah....

tak ditimpakan ujian buat hambaNYA melainkan mengikut kemampuan hambaNYA...

jika aku berada ditempatmu..

entah apa yg akan terjadi dlm hidupku...

mungkin aku takkan menjadi seseorang seperti sekarang...

mungkin aku akan semakin ..

jauh....

dan jauh...

sedangkan ujian yg kecil pun aku hampir tersasar...

apatah lagi ujian sepertimu...sahabatku...

bersyukurlah aku masih diberi petunjuk...

dan hidayah...dan kekuatan....

untuk kaki ini terus melangkah...

dan terus melangkah...

dan terus bertahan...

dan bangkit teruskan perjuangan...

berbekalkan....

hati yg cekal...

dan semangat...

dan..

YA ALLAH...

kurniakan ketabahan...

agar impian jadi nyata...

hanya padaMU ku meminta...

dan...

kumohon ampun kudratMU..

Wahai TUHAN yg satu...

segalanya dariMU...

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home