Monday, July 6, 2009

...HaRi Yg MeLeTiHkAn....huh!

...huh!!!...dh lame x menulis kt blog ni..hehe....nk citer ckit pasal hari ni...hari ni hari yg paling memenatkan bg aku..br first day bermula sesi pembelajaran...huhu...
td kelas start kul 10 pg-4 ptg....
bermula ngan kelas numerical method( tp sesi suai kenal jer..)
pastu kelas soil mechanics n geology..(punya la bosan belaja cm geografi)
pastu ptg kelas fluid mechanics...
kelas ni plg mencabar la...
dh la lecturer india..yg ajar..(dr. barman)
faham2 jelah loghat english india tu cmne...
mula2 asyik gelak je dia ajar..
tp blh la faham ckit2 die ajar....
tp tu la kena lbh fokus ni..
kalu x nant habisla...
huhu...
habis kelas kul 4...
pastu kul 5 pergi angkut barang kt stor...
barang punya lah berkotak2...
dh la aras 3 blok c12...
pastu nk k bilik aku c7 aras 4...
mahu patah kaki naik tangga bertingkat2...
n tangan angkat kotak n rak buku..
huhu..
sabar jelah..
seb bek ad rumet2 ni...
kalu x xtau la...
yelah..
dh jd rumet kenalah saling membantu...hihihii
n ni la rumet2 baru aku..
aku dh berpecah ngan rumet aku dulu..
byk sgt masalh..
ntah la..
aku pun xtau..
aku yg x memahami mereka..
atau..
mereka yg x memahami aku..
tp....
pe2 pun..
let bygone be bygone..
bak kata pepatah melayu..
buang yg keruh ambil yg jernih...
tahun 2 ni..
mulakan..
dengan jiwa yg baru...
dan sihat ( xdemam cm sem2 yg lepas.huhu)
n tanggungjawab yg lbh berat...
dan moge tenang n kuat..
menghadapi hari2..
cabaran2...
dugaan2 yg mendatang....
dn x lupe juge..
nk ucapkan..
selamat datang kepad...
pelajar2 baru....
moge hepi di UMP...
DAN..
sedikit renungan...
firman ALLAH SWT...
dalam hadis qudsinya yg bermaksud....
daripada ABU HURAIRAH R.A...
Aku sesuai dengan dugaan hamba-Ku kepada-Ku
Dan Aku bersama dengannya...
....ketika dia igat kpd-Ku
Jika dia ingat kpd-Ku didalam hatinya..
Aku akan mengingatinya didalam hatiKu..
Dan jika dia ingat kpd-Ku...
...dlm lingkungan khalayak ramai...
...nescaya Aku juga akan mengingatinya..
dlm lingkungan khalayak ramai yg lbh baik....
Dan jika dia mendekatiKu...
sejengkal...
...Aku pun akan
..mendekatinya sehasta
Dan jika dia mendekatiKU ...
..sehasta
nescaya Aku...
mendekatinya sedepa
Dan jika dia datang
kpdKu berjalan...
...maka Aku
mendatanginya dengan
..berlari...

Hadis riwayat
...Syaikhani dan Tarmidzi...





0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home