Thursday, April 2, 2009


JIKA AK JATUH CINTA....

Ya Allah, jika ak jatuh cinta, cintakanlah aku pd seseorg yang
melabuhkan cintanya pd-Mu agar bertambah kekuatan ku untuk
mencintai-MU

Ya Muhaimin, jika ak jatuh cinta, jagalah cintaku padanya agar tidak
melebihi cintaku pada-MU

Ya Allah, jika ak jatuh hati, izinkanlah ak menyentuh hati seseorg
yg sama hatinya tertaut pd-MU agar tdak terjatuh ak dlm jurang cinta
yang batil.

Ya Rabbi, jika ak jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak
berpaling pada hati-MU

Ya Rabbul Izzati, jika ak rindu, rindukanlah aku pada seseorg yang
merindui syahid di jalan-MU

Ya Allah, jika ak rindu, jagalah rinduku padanya agar tidak lalai ak
merindukan syurga-MU

Ya Allah, jika ak menikmati cinta kekasih-Mu, janganlah kenikmatan itu
melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMU

Ya Allah, jika ak jatuh hati pada kekasih-MU jgn biarkan aku
tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia
kepada-MU

Ya Allah, jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu jgn biarkan aku
melampaui batas sehingga melupakan aku pd cinta hakiki dan rindu
abadi hanya kepada-Mu

Ya Allah, Engkau mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun dalam
mencintaiMu, telah bertemu dlm mentaati perintahMu, telah bersatu dalam
menyampaikan dakwahMu, telah berpadu dlm membela syariat-Mu. Kukuhkanlah Ya
Allah akan ikatannya. Kekalkanlah kemesraan antara hati-hati ini.Tunjukilahn jalan-jaalannya,g Penuhinlah hati-hati ini dengan nur-Mu yg tiada pernah pudar. Lapangkanlah dada-dada kami dengan limpahan keimanan kepada-Mu dan keindahan
bertawakal di jalan-Mu...
ameen Ya Rabbal A'lamin...

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home